17 sept 2012

Demanden a la cadena de televisió ABC per parlar malament de la carn de vedella

Tres empreses del sector alimentari han denunciat a la cadena de televisió nord-americana ABC per parlar malament de la carn de vedella, el que, segons expliquen, va provocar una caiguda del consum. La demanda ascendeix a 930 milions d'euros i fa referència a un producte anomenat Pink Slime, un derivat que consisteix en retalls, i restes d'animals que es separen mecànicament, es desossen i es desinfecten, i que sol ser present en productes com les hamburgueses o altres carns picades als EUA.
Es tracta d'un producte molt polèmic que ha generat una gran controvèrsia a nord-amèrica i que va néixer com una manera d'aprofitar al màxim la carn que queda a les canals després de l'especejament, però que, segons alguns cuiners (com el prestigiós xef britànic Jamie Oliver) no és saludable, doncs es creu que en la seva elaboració s'utilitzen despulles dels animals, segons va informar la ABC.
Arran d'aquestes declaracions del xef i d'altres experts a la cadena ABC grans cadenes d'alimentació ràpida, com McDonall's o Burger King van deixar de comprar el producte, fet pel qual tres empreses productores van denunciar a la cadena argumentant que "s'han fet declaracions falses, enganyoses i difamatòries, fent creure que el producte no és apte pel consum humà". El que és cert, no obstant, és que esta autoritzat pel departament d'Agricutlura (USDA), responsable de seguretat alimentaria. 
Als EUA, on es maten cada any 34 milions de caps de boví, es calcula que es pot trobar aquest producte en un 70% dels aliments elaborats amb carn picada.

Tres empresas del sector alimentario han denunciado a la cadena de televisión norteamericana ABC por hablar mal de la carne de ternera, lo que, según explican, provocó una caída del consumo. La demanda asciende a 930 millones de euros y se refiere a un producto llamado Pink Slime, un derivado que consiste en recortes y restos de animales que se separan mecánicamente, se deshuesan y se desinfectan, y que suele estar presente en productos como las hamburguesas o otras carnes picadas en EEUU.
Se trata de un producto muy polémico que ha generado una gran controversia en América del Norte y que nació como una manera de aprovechar al máximo la carne que queda en las canales tras el despiece, pero que, según algunos cocineros (como el prestigioso chef británico Jamie Oliver) no es saludable, pues se cree que en su elaboración se usan despojos de animales, según informó la ABC.
A raíz de estas declaraciones del chef y de otros expertos en la televisión, grandes cadenas de alimentación rápida, como McDonall's o Burger King, dejaron de comprar el producto, motivo por el cual tres empresas productoras denunciaron a la cadena argumentando que se habían realizado "declaraciones falsas, engañosas y difamatorias, haciendo creer que el producto no es apto para el consumo humano". Lo cierto, no obstante, es que está autorizado por el departamento de agricultura (responsable de seguridad alimentaria).
En los EEUU, donde se sacrifican cada año 34 millones de cabezas de bovino, se calcula que se puede encontrar este producto en un 70% de los alimentos elaborados con carne picada.

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