13 sept 2012

El titular d'Agricultura, Arias Cañete, el ministre amb més patrimoni

Miguel Arias Cañete, titular d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, és el ministre del govern espanyol que acumula un major patrimoni amb 1,7 milions d'euros, segons les declaracions de béns dels últims 12 mesos, que avui ha publicat el Boletín Oficial del Estado (BOE). De fet, Arias Cañete supera fins i tot al cap de l'executiu, Mariano Rajoy, que ha declarat per un valor 1,2 milions d'euros.
Després de Cañete i Rajoy, es situarien el titular d'Industria, José Manuel Soria (1,2 milions), el d'Economia, Luis de Guindos (1,1 milions de patrimoni) i el de Defensa, Pedro Morenés (1 milió d'euros). A l'altra banda de la balança trobem a la ministra de Foment, Ana Pastor,que és la membre de l'executiu de Rajoy amb un menor patrimoni, amb 185.000 euros declarats i uns deutes de 83.000.
Tot i les elevades xifres que declaren alguns ministres, com Arias Cañete, hi ha alts càrrecs del govern espanyol que els superen. És el cas de dos secretaris d'Estat, el de Defensa, Pedro Argüelles (ex president de Boeing España) que acumula un patrimoni de 18,1 milions d'euros o la d'Educació, Montserrat Gomendio, amb 14 milions d'euros.
La llei de regulació de conflicte d'interessos dels membres del govern i els alts càrrecs estableix que es facin públiques les declaracions de béns dels últims 12 mesos. 


Miguel Arias Cañete, titular de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, es el ministro del gobierno español que acumula un mayor patrimonio con 1,7 millones de euros, según las declaraciones de bienes de los últimos 12 meses, que hoy ha publicado el Boletín Oficial del Estado (BOE). De hecho, Arias Cañete supera incluso al jefe del ejecutivo, Mariano Rajoy, que ha declarado bienes por un importe de 1,2 millones de euros.
Después de Cañete y Rajoy, se situarían el titular de Industria, José Manuel Soria (1,2 millones), el de Economía, Luís de Guindo (1,1 millones de patrimonio) y el de Defensa, Pedro Morenés (1 millón de euros). En el otro plato de la balanza encontramos a la Ministra de Fomento, Ana Pastor, que es la miembro del ejecutivo de Rajoy con un menor patrimonio, con 185.000 euros declarados y unas deudas de 83.000.
A pesar de las elevadas cifras de algunos ministros, como Arias Cañete, hay altos cargos del gobierno español que los superan. Es el caso de dos secretarios de Estado: el de Defensa, pedro Argüelles (ex presidente de Boeing España), que acumula patrimonio por valor de 18,1 millones de euros o la de Educación, Montserrat Gomendio, con 14 millones de euros.
La ley de regulación de conflictos de intereses de los miembros del gobierno y los altos cargos establece que se hagan públicas las declaraciones de bienes de los últimos 12 meses.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...