4 sept 2012

La sequera causa unes pèrdues de 240 euros per animal als ramaders nordamericans

Els EUA es troben immersos en la pitjor sequera de les últimes dècades i les conseqüències d'aquesta manca de precipitacions es deixen notar ja en tots els sectors. Tant és així, que es calcula que la producció de carn de vacum caurà al 2013 fins a xifres que no es veien en més d'una dècada, doncs la sequera ha deixat sense pastures zones tradicionalment ramaderes com Missouri o Montana.
Així, segons dades del Departament d'Agricultura dels EUA (USDA) la producció de carn de vacum es reduirà gairebé un 4% durant 2013 fins a situar-se en 11,14 milions de tones, el que suposa la xifra més baixa des de l'any 2004. Una dada que, no obstant, no hauria de resultar sorprenent si es té en compte que la cabanya ramadera nordamericana es va situar el passat 1 de juliol en 97,8 milions de caps de vacum, la xifra més baixa en gairebé 40 anys.
De de principis d'estiu el preu del blat de moro s'ha apujat un 65%, el que ha motivat que els ramaders perdin uns 240 euros per animal, segons dades d'USDA, que ha estimat que el preu de la carn de vedella pujarà al voltant d'un 5% en el mercat intern nordamericà al 2013, mentre que la carn de porc ho farà en un 3,5% i la de les aus de corral en un 4%.

Los EEUU se encuentran inmersos en la peor sequía de las últimas décadas y las consecuencias de esta falta de precipitaciones se dejan notar ya en todos los sectores. Tanto es así, que se calcula que la producción de carne de vacuno caerá en 2013 hasta cifras que no se veían en más de una década, pues la sequía ha dejado sin pastos zonas tradicionalmente ganaderas como Missouri o Montana.
Así, según datos del Departamento de Agricultura de los EEUU (USDA) la producción de carne de vacuno se reducirá casi un 4% durante 2013 hasta situarse en 11,14 millones de toneladas, lo que supone la cifra más baja desde el año 2004. Un dato que, no obstante, no debería resultar sorprendente si se tiene en cuenta que la cabaña ganadera norteamericana se situó el pasado 1 de julio en 97,8 millones de cabezas de vacuno, la cifra más baja en casi 40 años.
Desde principios de verano el precio del maíz ha subido un 65%, lo que ha motivado que los ganaderos pierdan unos 240 euros por animal, según datos de USDA, que ha estimado que el precio de la carne de ternera subirá alrededor de un 5% en el mercado interno norteamericano en 2013, mientras que la carne de cerdo lo hará en un 3,5% y la de las aves de corral en un 4%.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...