25 oct 2012

Demanen que s'assequi tot el marge dret del Delta de l'Ebre per erradicar el cargol poma


Unió de Pagesos ha demanat avui al departament d’Agricultura que s’assequi completament i el més aviat possible tot el marge dret del Delta de l’Ebre per evitar la proliferació del cargol poma, tenint en compte que, segons el sindicat, la pròpia administració sempre ha expressat que el grau d’efectivitat de l’assecament per destruir-lo ha de ser d’entre un 85 i un 90 per cent. 
El sindicat considera que els productors d’arròs han de quedar exempts de l’obligatorietat de mantenir la inundació addicional de quatre mesos prevista en les mesures agroambientals, fet que comportaria començar l’època de la inundació a l’abril amb un nombre mínim d’exemplars de cargol poma i eradicar-los.
Pel que fa al marge esquerre del Delta, Unió de Pagesos valora els esforços econòmics i humans que s’han realitzat per part de la Generalitat, encara que també diu que "al cap de tres anys la degradació que ha patit el sistema és evident i molt preocupant".
El sindicat denuncia que hi ha molts pagesos amb parcel·les afectades pel cargol poma que no poden utilitzar Saponina perquè el departament d’Agricultura no disposa de suficient estoc. En aquest sentit, denuncia que el cens d’afectats que fa servir l’administració no està actualitzat i que les xifres oficials d’hectàrees afectades no es corresponen amb les reals. Unió de Pagesos recorda que tenint en compte que hi ha centenars de quilòmetres de xarxa de desguassos infectats, l’afectació del marge esquerre del Delta supera el 50 per cent de la superfície.

Unió de Pagesos ha pedido hoy al Departament d'Agricultura que se seque completamente y lo antes posible todo el margen derecho del Delta de l'Ebre para evitar la proliferación del cargol poma, teniendo en cuenta que, según el sindicato, la propia administración siempre ha expresado que el grado de efectividad del secado para destruirlo debe ser entre un 85 y un 90%.
El sindicato considera que los productores de arroz deben quedar exentos de la obligatoriedad de mantener la inundación adicional de cuatro meses prevista en las medidas agroambientales, hecho que comportaría comenzar la época de la inundación en abril con un número mínimo de ejemplares de caracol y erradicarlos.
En lo referente al margen izquierdo del Delta, Unió de Pagesos valora los esfuerzos económicos y humanos que se han realizado por parte de la Generalitat, a pesar de que también dice que "después de tres años la degradación que ha sufrido el sistema es evidente y muy preocupante".
El sindicato denuncia que hay muchos agricultores con parcelas afectadas por el cargol poma que no pueden utilizar Saponina porque el Departament d'Agricultura no dispone de suficiente stock. En este sentido, denuncia que el censo de afectados que utiliza la administración no está actualizado y que las cifras oficiales de hectáreas afectadas no se corresponden con las reales. Unió de Pagesos recuerda que, teniendo en cuenta que hay centenares de kilómetros de red de desguace infectados, la afectación del margen izquierdo del Delta supera el 50% de la superficie.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...