Turisme Rural


11/05/2012

Una campanya uneix urbanites sense lloc per estiuejar amb pobles petits 

Els urbanites "orfes de poble", aquells que no tenen casa ni arrels en cap racó del territori, estan d'enhorabona: una campanya publicitària, posada en marxa per la marca de refrescs Aquarius, els hi busca una localitat de menys de 2.500 habitants que els "adopti". L'objectiu, segons la marca, és promocionar el turisme rural, especialment en temps de crisi com l'actual.
 L'original campanya consta de 50 pobles inscrits de menys de 2.500 habitants, un per cada província espanyola. En el cas de Catalunya són: Salelles (Barcelona), que de moment ha rebut 66 sol·licituds, Bàscara (Girona) que compta amb 36 inscrits, Llimiana (Lleida) on s'han registrat 30 persones i Vinebre (Tarragona) que fins ara ha rebut 29 sol·licituds.
Els usuaris que es registrin, una vegada aprobada la sol·licitud d'adopció, rebran un diploma que els acrediti com a fill adoptiu del poble que han escollit, document que els hi donarà privilegis com descomptes a bars, restaurants o allotjaments rurals.
Un dels pobles amb més èxit fins al moment ha estat Escorca (a les Illes Balears), que ha rebut 97 sol·licituds i ja ha adoptat el primer urbanita.


Pobles catalans que hi participen



Llimiana
Pallars Jussà (Lleida)
















Vinebre
Ribera d'Ebre
(Tarragona)






Bàscara
Alt Empordà
(Girona)











Salelles
Bages
(Barcelona)












----------------------------------------------------------------

Les pernoctacions en cases de turisme rural van créixer un 5,5% a l'abril
Les pernoctacions en cases de turisme rural a Espanya van créixer un 5,5% a l'abril en relació amb el mateix mes de l'any passat, arribant gairebé a les 779.000, segon dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Aquesta bona xifra arriba en un moment d'incertesa en el sector, en el que moltes cases han vist com la crisi els feia perdre clients o feia que els que mantenien escurssesin les seves estades.
Pel que fa a la procedència dels clients, a l'abril es va notar un repunt dels nacionals (que van pujar un 7% en relació amb l'abril de 2011) i un lleu descens dels turistes estrangers (amb un 1,8% menys que el mateix mes de l'any passat). Malgrat aquest repunt, l'ocupació mitjana no va superar el 30% durant els caps de setmana.
Per Comunitats Autònomes, Catalunya, amb 26.744 pernoctacions, ocupa el segon lloc, només superada per Castella i Lleó (amb 65.438). Espanya compta actualment amb 15.564 cases o allotjaments de turisme rural, un 2,68% més que fa un any.


Las pernoctaciones en casas de turismo rural en España crecieron un 5,5% en abril en relación con el mismo mes del año pasado, alcanzando casi las 779.000, según datos del Instituto Nacional de Estadística (INE). Esta buena cifra llega en un momento de incertidumbre en el sector, en el que muchas casas han visto como la crisis les hacía perder clientes o provocaba que los que mantenían acortasen sus estancias.
Por lo que respecta a la procedencia de los clientes, en abril se notó un repunte de los nacionales (que subieron un 7% en relación con abril de 2011) y un leve descenso de los turistas extranjeros (con un 1,8% menos que el mismo mes del año pasado). A pesar de este repunta, sin embargo, la ocupación media no superó el 30% durante los fines de semana.
Por Comunidades Autónomas, Catalunya ocupa, con 26.744 pernoctaciones, el segundo lugar, sólo superada por Castilla y León (con 65.438). España cuenta actualmente con 15.564 casas o alojamientos de turismo rural, un 2,68% más que hace un año.
----------------------------------------------------------------


Mas Pontons, una de les vistes del Penedès 
El Penedès es consolida com un dels destins turístics preferits dins de les Rutes del Vi a Espanya


Enoturisme Penedès es va consolidar al 2011 com una de les destinacions preferides pels enoturistes, amb un increment del 7,3% de visitants respecte l'any anterior i compartint lideratge a Espanya amb la Ruta del Vi del Marco de Jerez.

L'època de l'any més important pel que fa a l'afluència de turistes va ser, com en anys anteriors, els mesos de setembre i octubre, coincidint amb la verema, i el mes de maig. Per contra, el gener va ser el mes amb una menor afluència de visitants.
Aquestes dades, que formen part de l'informe anual que elabora la Asociación Española de Ciudades del Vino (ACEVIN), mostren també un increment de visitants durant els mesos d'estiu, el que serveix per confirmar que l'enoturisme és cada vegada més una activitat desestacionalitzada i que cada vegada són més els que opten per les visites als cellers com a destí per a les vacances d'estiu.
A nivell general, les xifres recollides presenten un increment mitjà del 6,1% en nombre d'enoturistes a Espanya durant el passat 2011, amb un total de 1,52 millons d'enoturistes.

Enoturisme Penedès se consolidó en 2011 como una de las destinaciones preferidas por los enoturistas, con un incremento del 7,3% de visitantes respecto al año anterior y compartiendo liderazgo en España con la Ruta del Vino del Marco de Jerez.
La época del año más importante por lo que respecta a la afluencia de turistas fue, como en años anteriores, los meses de setiembre y octubre, coincidiendo con la vendimia y el mes de mayo. Al contrario, enero fue el mes con una menor afluencia de visitantes.
Estos datos, que forman parte del informe anual que elabora la Asociación Española de Ciudades del Vino (ACEVIN), muestran también un incremento de visitantes durante los meses de verano, lo que sirve para confirmar que el enoturismo es, cada vez más, una actividad desestacionalizada y que cada vez son más los que optan por las visitas a las bodegas como destino para las vacaciones de verano.
A nivel general, las cifras recogidas presentan un incremento medio del 6,1% en número de enoturistas en España durante el pasado 2011, con un total de 1,52 millones de enoturistas.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...